Reklama

trendy

24.08.2015

5 niezawodnych zasad, które pozwolą ci zachować wakacyjną opaleniznę na dłużej

5 niezawodnych zasad, które pozwolą ci zachować wakacyjną opaleniznę na dłużej fot. Thinkstock

Słońce, plaża, piasek morze, a potem delikatnie zabrązowione ciało. Nie chciałabyś utrzymać przy sobie tego stanu jak najdłużej?

Paulina Pietrzak

Reklama

Jest na to sposób. Nawet najlepszy i najsumienniej używany krem przeciwsłoneczny nie uchroni nas w stu procentach przed opalenizną. Jednak chyba nie o to też nam chodzi. Słońce, oczywiście odpowiednio aplikowane, ma też dobry wpływ na nasz organizm – poprawia nastrój i dostarcza witaminę D. Co zrobić, by jak najdłużej cieszyć się wakacyjną pamiątką?


1. Nawilżaj i natłuszczaj

- Od razu po opalaniu najlepiej stosować specjalne preparaty ze znajomo brzmiącą nazwą: After Sun. Ich składniki pozbawiają skórę nadmiaru wolnych rodników, zmniejszają podrażnienia, zapobiegają nadmiernemu rogowaceniu naskórka. Wiele z nich zawiera także dodatek substancji samoopalającej a także złote drobinki, które pięknie wzmacniają ciemniejszy koloryt. – radzi Agnieszka Gomolińska Konsultant Medyczny, Kosmetolog Face&Body Institute w Krakowie
Jeżeli nie masz kosmetyków, to użyj zwykłego balsamu. Najlepiej, żeby w swoim składzie miał: oleje: ze słodkich migdałów, jojoba, z oliwek, z kokosa czy z kiełków pszenicy. A  także dodatki: masła shea, masła z ziaren kakaowca (najlepiej organiczne masło capuacu). Staraj się zminimalizować używanie kosmetyków z dodatkiem olei mineralnych i pochodnych ropy naftowej oraz parabenów.


2. Wzbogać dietę

Jedz wszystko, co zawiera sporą ilość beta-karotenu. Znajdziesz go w marchewce, morelach, melonach, pomidorach, papryce oraz wszelkich warzywach i owocach o barwie czerwonej bądź pomarańczowej. Możesz oczywiście łykać go w kapsułkach, ale pamięaj, aby skonsultować dawkowanie z farmaceutą. Witamina A powstająca z beta – karotenu, ma zdolność kumulowania się w organizmie, a jej zbyt wysoki poziom w organizmie może spowodować wystąpienie hiperwitaminozy witaminy A ,czyli zatrucia. Jej prawidłowe jednak przyjmowanie nie tylko powoduje zabarwienie skóry na złocisty kolor ale także pomaga zapobiegać rozmaitym chorobom i przedwczesnemu starzeniu się tkanek i organów.

 

3. Zrezygnuj z gorących kąpieli

Zastąp je chłodnymi natryskami. Gorąca woda bardzo wysusza skórę. Do mycia wybieraj olejki i żele silnie nawilżające i lekko natłuszczające skórę. Po kąpieli od razu wetrzyj balsam.

 

4. Zacznij stosować samoopalacze

- O dziwo, najlepiej sprawdzają się właśnie na opalonej skórze, bo nawet ich niedokładne roztarcie nie pozostawi smug. Nie zapomnij o wcześniejszym peelingu całego ciała, dzięki któremu unikniemy przyciemnienia mocno zrogowaciałego naskórka. Zabarwienie skóry utrzymuje się do maksymalnie kilku dni więc nakładaj go regularnie. – dodaje Gomolińska.

 

5. Pokochaj balsamy brązujące i korygujące

To kosmetyki, które nie tylko natychmiast zabarwiają skórę ale także korygują drobne niedoskonałości, plamki po nadmiernym opalaniu, odbarwienia, rozszerzone naczynka krwionośne. Dodatek drobinek rozpraszających światło powoduje, że ciało wydaje się gładsze i jędrniejsze.  

 

Zobacz więcej: Tak skompletowana kosmetyczka jest zawsze gotowa go wyjazdu!

Reklama

Polecane wideo

Kosmetyki po opalaniu

Bioderma - balsam po opalaniu

1/8

Bioderma - balsam po opalaniu
Skomentuj

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama

Najnowsze artykuły

Reklama
Reklama
×
Zarejestruj się w Klubie VIP JOY
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata JOY,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!