Reklama

piękne ciało

13.04.2016

Owsianka - czy jest wskazana w diecie?

Owsianka - czy jest wskazana w diecie? foto: instagram @loveinsport

Bardzo często jemy ją jako pierwszy posiłek, ale czy aby na pewno dobrze robimy?

Aga Szymczak

Reklama

Jest kilka teorii na temat jedzenia owsianki na śniadanie. Jedni mówią, że można inni zaś, że lepiej nie. Tak naprawdę wszystko jest zależne od tego czy trening robimy rano czy po południu. Pewnie nie raz zdarzyło ci się zjeść płatki owsiane na mleku z orzechami, żurawiną, bananami i jeszcze innymi składnikami. I zaraz po tym wybierałaś się na siłownię. Najprawdopodobniej było tak, że ledwo zaczęłaś trening i juz czułaś się głodna, albo niestety poranne śniadanie ciążyło ci na żołądku. I tu podpowiadamy. 

 

Kiedy idziesz rano na siłownię dużo lepiej jest zjeść śniadanie białkowo-tłuszczowe. Dlaczego? Ponieważ białko wchłania się stopniowo i stabilnie przez co poziom cukru pozostaje w normie. Poza tym takie śniadanie dużo łatwiej pozwala spalić tkankę tłuszczową. Węglowodany są wskazane później, jako drugi posiłek. Jeżeli lubisz jeść owsiankę, zjedz ją zaraz po treningu. 

 

Kiedy wybierasz trening wieczorem na pierwsze śniadanie możesz zjeść co chcesz, ponieważ nie będzie się to odbijało na jego efektywności. Co chcesz, mamy na myśli zdrowe pełnowartościowe śniadanie, a nie np. batona, czy jogurt. 

 

Pamiętaj tez o tym, że płatki owsiane są zdrowym posiłkiem tylko wtedy, kiedy ograniczamy zawartość cukru w niej. Jeżeli chcesz ją zjeść z czekoladą wybierz gorzką, dodawaj dużo owoców i orzechów, które zawierają tłuszcze roślinne.

 

ZOBACZ TEŻ: Śniadanie białkowo-tłuszczowe, czy warto je jeść?

 

 

 

 

Reklama

Polecane wideo

Skomentuj

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama

Najnowsze artykuły

Reklama
Reklama
×
Zarejestruj się w Klubie VIP JOY
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata JOY,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!