Reklama

#HAPPYLIFE

20.04.2019

Co zrobić, by uniknąć kaca?

Co zrobić, by uniknąć kaca? fot: instagram.com/tci_theclassyissue

Marta Rożniecka

Reklama

 

Ci z nas, którzy lubią się zabawić, chociaż raz w życiu spotkali poimprezowego towarzysza, który budził ich w ciągu nocy, wywoływał suchość w gardle, zawroty w głowie i ogromny głód. Tak...antyprzyjaciel KAC często dopada nas po dobrej imprezie, ale można się przed nim uchronić. Przygotowania są za to dość pracochłonne, ponieważ powinny zacząć się na kilka godzin przed imprezą, trwać podczas niej i skończyć się dopiero nad ranem. Oto kilka sprawdzonych sposobów na to, by uniknąć kaca!

 

1. Wyśpij się!

Bardzo ważne jest to by iść na całonocną imprezę wypoczętym. Kiedy jesteśmy zmęczeni, alkohol szybciej nas "zaatakuje", co może przełożyć się na większego kaca.

 

2. Zjedz coś pożywnego.

Podstawowa zasada mówi o tym, by nie spożywać alkoholu na pusty żołądek. Przed planowanym wyjściem wskazane jest zjedzenie posiłku bogatego w białka i tłuszcze, co spowolni proces wchłaniania alkoholu. Może być to np. kebab, pizza, rosół czy drugie danie zawierające porcje mięsa lub ryby. Dobrym pomysłem jest również spożycie produktu nabiałowego, takiego jak: ser, jogurt czy mleko. Będzie on dodatkowym źródłem wapnia, który zostanie w najbliższym czasie wypłukany z naszego organizmu. Ważne jest również zjedzenie wit. C najlepiej przed piciem, oraz przed zaśnięciem.

Warto pamiętać o jedzeniu przekąsek w trakcie picia alkoholu, najlepiej sięgać po te słodkie, gdyż chipsy lub słone paluszki odwadniają nasz organizm.

 

3. Nawadniaj się!

Drugą bardzo ważną zasadą jest zapewnienie odpowiedniego nawodnienia jeszcze przed rozpoczęciem konsumpcji alkoholu. W związku z jego działaniem diuretycznym należy dostarczyć organizmowi większą niż zalecana ilość płynów, czyli ponad 2 litry. Wskazane będzie w tym wypadku picie wody mineralnej średnio- i wysokozmineralizowanej. Zawiera ona bowiem elektrolity, które w wyniku odwodnienia po spożyciu alkoholu będą wypłukiwane z organizmu.

 

4.  Nie mieszaj!

Wiemy, wiemy... to jeden z trudniejszych punktów na tej liście. Niestety, kiedy jednak chcemy uniknąć kaca na następny dzień starajmy się nie mieszać alkoholi. Jeśli jednak najdzie nas ochota, pamiętajmy by isć z procentami w górę, nigdy w dół. Dla przykładu, jeśli pijemy wino, sięgnijmy po whisky lub wódkę, nigdy po piwo.

 

5. Następnego dnia...

Podstawową kwestią jest uzupełnienie utraconych płynów i wypłukanych z nimi elektrolitów. Można to zrobić za pomocą niegazowanej wody średnio- i wysokozmineralizowanej. Dobrym rozwiązaniem będą też napoje izotoniczne, które dostarczą węglowodanów prostych, co będzie szczególnie przydatne, jeśli z powodu mdłości nie będziemy w pierwszym momencie gotowi na przyjęcie posiłku.
Warto również sięgnąć po świeżo wyciskany sok z pomarańczy lub wodę niegazowaną z dodatkiem soku z cytryny. Alternatywą może być również sok pomidorowy, który dostarczy nam potasu. Do wody z cytryną możemy dodać także miodu, który zawiera fruktozę, składnik mający, wpływ na szybkość metabolizowania etanolu. Ważna jest również odpowiednia dieta na kaca, np. zjedzenie jajecznicy oraz zapewnienie sobie dawki ruchu, może to być półgodzinny spacer. Ważne by nie zalegać w domu, ponieważ nasz stan będzie się tylko pogłębiał.

 

Pamiętajmy o tych kilku podpowiedziach, by następnego dnia obudzić się pełnym sił, bez nieprzyjemnego towarzysza, nazywanego przez wszystkich kacem. Na zdrowie! ;)

 

Zobacz też: Najgorsze rzeczy, jakie możesz usłyszeć w klubie

Reklama

Polecane wideo

Skomentuj

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama

Najnowsze artykuły

Reklama
Reklama
×
Zarejestruj się w Klubie VIP JOY
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata JOY,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!