Reklama

#HAPPYLIFE

12.03.2019

Co DAJE medytacja? Na czym to właściwie polega?

Co DAJE medytacja? Na czym to właściwie polega? https://www.instagram.com/thecharmedspirit/

Monika Kurek

Reklama

Coraz częściej mówi się o tzw. slow life (tryb życia pozbawiony pośpiechu oraz polegający na docenianiu małych rzeczy i celebrowaniu chwil), minimalizmie czy... medytacji. To hasło często przewija się na różnych motywujących stronach. Jest też często pojawiającym się tematem wielu poradników. Czym jest medytacja i czego potrzebujesz, aby zacząć już teraz? 

Medytacja polega na ćwiczeniu umysłu. Najczęściej po to, aby oczyścić głowę oraz pozbyć się nieprzyjemnych myśli lub dojść do ładu z jakimś borykającym nas kłopotem. Istnieją różne techniki medytacyjne np; technika 2 kolorów. Polega ona na tym, że biorąc wdech wizualizujesz piękne, niebieskie niebo oraz świeże powietrze. Wraz z wydechem, wyobrażasz sobie wydychanie złej energii w postaci brzydkiego, zgniłego i zużytego powietrza.  Medytacja pomoże Ci zwiększyć świadomość na temat własnych odczuć oraz emocji. Jest otoczona wieloma mitami a o pozycji Kwiatu Lotosu słyszał chyba każdy. Tak naprawdę, nie potrzebujesz ani maty do ćwiczeń ani drogiego podręcznika ani nawet specjalnych ubrań. Na start, wystarczy zwykła chęć. Wszystko, co musiszwiedzieć, znajdziesz w Internecie. 

Jak to wygląda w praktyce? 

Zacząć jest bardzo prosto. Wybierz wolną chwilę i odłóż telefon. Usiądź w wygodnej pozycji - leżącej bądź siedzącej. Na ziemi lub na łóżku. Krok pierwszy to oddechy. Głębokie, miarowe oddechy, które rozluźnią Twoje ciało i oczyszczą nieco głowę. Zamknij oczy i skup się na samej czynności; to pozwoli Ci uniknąć myślenia o czekających na Ciebie zobowiązaniach. Medytując, istniejesz wyłącznie w obecnej chwili. Przeszłość i przyszłość nie mają znaczenia. Zwracaj uwagę na wszystko dookoła. Otaczają Cię zapachy, dźwięki a gdzieś w tle wieje lekki wietrzyk z uchylonego okna. Rób to tak długo, póki całkowicie się nie rozluźnisz (5 minut? 15 minut? To zależy wyłącznie od Ciebie!) Postaraj się znaleźć każdego dnia moment na medytację. Podróż w głąb własnej głowy może przynieść masę nieoczekiwanych rezultatów. Minus? Dopiero z czasem, zauważysz, że jesteś mniej zestresowana, weselsza i że żyję Ci się jakoś lepiej.

 

Oczywiście, może się okazać, że medytacja zupełnie nie jest dla Ciebie i to również w porządku. Wtedy warto spróbować np; jogi :)

 

Zobacz też: TA wiedza zmieni Twoje nawyki! Czym jest mapa twarzy?

Reklama

Polecane wideo

Skomentuj

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama

Najnowsze artykuły

Reklama
Reklama
×
Zarejestruj się w Klubie VIP JOY
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata JOY,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!