Reklama

#HAPPYLIFE

13.12.2018

7 rzeczy na lepszy sen - zapomnij o przebudzaniu się i koszmarach!

7 rzeczy na lepszy sen - zapomnij o przebudzaniu się i koszmarach! https://www.instagram.com/femminspiration/
TAGI: sen porady

Monika Kurek

Reklama

 

Sen to jedna z najbardziej podstawowych rzeczy w naszym życiu. Wraz z jedzeniem, piciem oraz potrzebami fizjologicznymi tkwi u podstaw Piramidy Maslova. Właśnie dlatego, warto dbać aby mógł trwać bez przeszkód oraz aby był tak spokojny, jak to tylko możliwe. Pozbawiony koszmarów, przebudzania się co godzinę oraz nadwyrężeń po zakończeniu. Jak możemy zapewnić naszemu organizmowi spokojne środowisko do wypoczynku? 

 

1. Odpowiedni napój 

https://www.instagram.com/moleculesleep/

 

I uwaga - tutaj wcale nie ma jednej recepty. Propozycji jest parę: ciepłe mleko, gorące kakao, mięto herbatka, mleko z gałką muszkatołową, sok z wiśni czy rumianek. Przetestuj co kojąco wpływa na Twój organizm a potem do dzieła! Szklanka wody też się sprawdzi. Woda, zresztą, zawsze się sprawdza (dbaj koniecznie o dostarczenie jej odpowiedniej ilości do organizmu każdego dnia). Jedynie uważaj, żeby nie przesadzić na wieczór, bo inaczej po 3 godzinach organizm obudzi Cię, żądając wycieczki do toalety. 

 

2. Gorąca kąpiel lub prysznic

https://www.instagram.com/femminspiration/

 

Doskonale wpływa na nasze mięśnie (rozluźniająco) oraz zmęczone ciepło. Zresztą, wytwarzana podczas użytkowania gorącej wody para również ma fenomenalne właściwości. Jest też w stanie przepędzić niejeden ból głowy. W połączeniu z solidnym nakremowaniem po kąpieli, może zdziałać istne cuda. 

 

3. Postaraj się... wyluzować

 

https://www.instagram.com/moleculesleep/

 

Bardzo ważne jest obniżenie przed snem poziomu naszego stresu. Nie oszukujmy się, stresik bardzo często gdzieś tam nam towarzyszy i nie raz trzyma nas w łóżku na długo przed zaśnięciem. Uwolnij napięcie z barków (zazwyczaj robimy to mimowolnie, warto więc co jakiś czas sprawdzić) i zrób przed snem coś przyjemnego. Obejrzyj odcinek ulubionego serialu, pogadaj z najlepszą przyjaciółką lub obejrzyj motywujący filmik na Youtube. Jesteś super i dasz jutro czadu! 

 

4. Dbaj o spójny harmonogram swojego snu 

https://www.instagram.com/moleculesleep/

 

Postaraj się chodzić spać oraz wstawać o podobnych porach. Oczywiście, nie jest możliwe dopilnowanie tego w 100% ale jesteś w stanie przyzwyczaić swój organizm do pewnych wzorców. Wtedy, wstawanie okaże się o wiele łatwiejsze. Dlaczego? Nasz organizm wykonuje nawyki automatycznie. Utarło się powiedzenie, że wyrobienie nawyku tra 21 dni. Różnie. Warto jednak, abyś sprawdziła ile Tobie zajmie wyrobienie TEGO nawyku :)

 

5. Zadbaj o odpowiednią temperaturę pokoju 

https://www.instagram.com/moleculesleep/

 

Kluczem jest odkrycie potrzeb własnego organizmu. Co sprawia,że czujesz się dobrze? Lubisz spać przy otwartym oknie czy jesteś fanką ciepła? Koc czy kołdra? Nie może być ani za ciepło ani za zimno. Teoretycznie, według ekspertów lepiej jak jest trochę chłodniej ale tak naprawdę, musisz po prostu znaleźć swój "złoty środek". 

 

6. Unikaj w ciągu dnia drzemek dłuższych niż półtorej godziny 

https://www.instagram.com/moleculesleep/

 

Inaczej, zakłóci to Twój harmonogram snu. Jedni drzemek potrzebują, dla innych to zupełna abstrakcja. Czasami po ciężkim dniu w pracy, krótki sen to jedyne o czym marzysz. Problem w tym, że czasami wcale nie taki krótki. Ileż razy zdarzyło Ci się przepaść na 3 godziny lub nawet cały wieczór? Efekt jest taki, że potem w nocy wcale nie chce Ci się spać. Więc leżysz, przeglądasz Instagrama, a godziny mijają. Nadal jednak trzeba wstać o 6... 

 

7. Telefon komórkowy OUT

https://www.instagram.com/moleculesleep/

 

Ekstremalna wersja zakłada włączenie trybu samolotowego. Mniej ekstremalna wyłączenie WIFI. To ważne, aby Twój sen pozostał niezakłócony. Dzwonek czy powiadomienie mogą gwałtownie wybudzić Cię ze snu, a wtedy przebudzonemu organizmowi może zająć całkiem sporo, aby z powrotem powrócić do krainy snu. Wtedy cały proces zaczyna się od nowa a rano przypominasz nieszczęśliwe zombie. TEGO nie chcemy! :)

 

Pamiętaj, że możesz osiągnąć absolutnie wszystko ale pójdzie Ci o wiele zręczniej, jeśli będziesz zrelaksowana i wyspana. Dlatego - nie czekaj, zadbaj o swój sen już dziś! 

 

Zobacz też: Oto najlepsze sposoby na schudnięcie przez zimę

Reklama

Polecane wideo

Skomentuj

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama

Najnowsze artykuły

Reklama
Reklama
×
Zarejestruj się w Klubie VIP JOY
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata JOY,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!