Reklama

#HAPPYLIFE

13.03.2017

Trening tabata najskuteczniejszy spalacz tłuszczu!

Trening tabata najskuteczniejszy spalacz tłuszczu! źródło: www.istockphoto.com

Czy wiesz na czym polega?

Aga Szymczak

Reklama

Cały czas zastanawiamy się w jaki sposób możemy przyspieszyć nasz metabolizm. Szukamy tabletek odchudzających, pijemy mocną kawę przed treningiem i spędzamy na siłowni pół dnia. A to wszystko dlatego, żeby w końcu  waga zaczęła nam spadać. Okazuje się jednak, że wszystko co dotychczas robiłaś może nie do końca było złe, ale na pewno niektóre z tych czynności były zupełnie niepotrzebne. Wystarczy, że każdego dnia poświęcisz na swój trening 4 minuty, a twój metabolizm tak przyspieszy, że tkanka tłuszczowa będzie płonąć. 

 

Trening tabata, bo to on jest sprawcą całego zamieszania trwa zaledwie 4 minuty. Przez ten czas wykonujemy 8 ćwiczeń przez 20 sekund, a między każdym ćwiczeniem odpoczywamy przez 10 sekund. Uwierz nam, że te 4 minuty są dużo skuteczniejsze niż np. godzina chodzenia po bieżni. 

 

Jakie ćwiczenia wybierać w tabacie?

Tutaj mamy pełną dowolność i różnorodność. Najlepiej jednak wybierać takie ćwiczenia, które angażują wiele partii mięśniowych naraz np. wspinaczka w podporze czy przysiady z kopnięciem. Zasada jest jedna wybieramy osiem ćwiczeń i ustalamy sobie ich kolejność. Ćwiczmy przez 20 sekund, na maksa. Tutaj nie można pozwolić sobie na odpuszczanie, bo to tylko 20 sekund pracy. Następnie odpoczywamy 10 sekund i przechodzimy do kolejnego ćwiczenia. Dzięki temu, że do tabaty nie potrzebujesz żadnych specjalistycznych przyrządów taki trening z powodzeniem możesz wykonać w domu i w terenie. Wystarczy, że masz chęci i głowę pełną pomysłów. Pamiętaj jednak o tym, aby przed takim treningiem dobrze się rozgrzać, bo przy tak szybkim tempie wykonywania ćwiczeń nie trudno o kontuzję. 

 

Przykładowy trening:

- 5 minut intensywnej rozgrzewki 

 

- wspinaczka w podporze,

- przysiady z kopnięciami, 

- unoszenie nóg do kąta 45 stopni w leżeniu,

- deska z przyciągnięciem nogi do łokcia,

- pompki na kolanach, 

- bieg bokserski z wysokim unoszeniem kolan, 

- wyskok do góry, a następnie pompka,

- unoszenie barków w leżeniu, 

 

Każde z tych ćwiczeń wykonaj przez 20 sekund, odpocznij 10 sekund, przejdź do kolejnego ćwiczenia. 

 

ZOBACZ TEŻ: 5 czynności, które MUSISZ robić po treningu!

Reklama

Polecane wideo

Skomentuj

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama

Najnowsze artykuły

Reklama
Reklama
×
Zarejestruj się w Klubie VIP JOY
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata JOY,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!