Reklama

#HAPPYLIFE

24.01.2017

Jak przygotować się do biegania?

Jak przygotować się do biegania? źródło: Istock www.istockphoto.com

Musisz zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii.

Aga Szymczak

Reklama

Wiele osób, które zaczyna swoją przygodę ze sportem chce najpierw zacząć biegać, i wcale nie ma w tym nic złego, gdyby nie fakt, że nie każdy wie jak to zrobić. Niestety tak jak przy każdym innym sporcie jeżeli nie wiemy jak coś robić możemy sobie zrobić więcej krzywdy niż pożytku. Przygotowując się do biegania musimy zacząć od podstaw, a nie rzucać się na głęboką wodę i narzucać sobie tempo 9/km przez 20 km. Taki trening zostaw wyczynowcom, a Ty zacznij od czegoś prostszego. 

 

Jak przygotować się do biegania?

Jeżeli jesteś początkującym sportowcem i nadal wahasz się czy aby na pewno dasz radę, pójdź do lekarza i wykonaj podstawowe badania. Jeżeli ich wynik będzie dobry z pewnością twoja motywacja do treningu wzrośnie. Musisz wiedzieć, że przy dużym wysiłku nasz organizm nie tylko spala kalorie, ale też się poci. Przez pot wychodzą z nas toksyny, ale także minerały niezbędne do codziennego funkcjonowania. Pamiętaj o tym, żeby w ciągu dnia pić około 2 litrów wody i odżywiać się zdrowo i racjonalnie. Kiedy jesteś już nastawiona mentalnie na trening wybierz się do sklepu sportowego po strój do ćwiczeń. Nie możesz biegać w trampkach czy innych butach sportowych, które przeznaczone są np. do fitnessu. To bardzo ważne żeby buty były odpowiednio dobrane do podłoża, w innym wypadku możesz nabawić się kontuzji. Sklepy sportowe w swojej ofercie mają buty do biegania po miękkiej nawierzchni czy twardej. Dodatkowo musisz pamiętać, że but musi trzymać kostkę, tak by przy lekkim wykrzywieniu stopy twoja kostka była na miejscu a nie ulegała skręceniu. Kolejną ważną rzeczą jest strój w którym będziesz biegać. W zależności od tego czy biegasz na zewnątrz czy w środku wybierz legginsy, koszulkę, bluzę czy kurtkę. Organizm nie może się przegrzewać i jeżeli wydaje Ci się, że czym grubiej się ubierzesz tym więcej kalorii spalisz - jesteś w błędzie. Ubieraj się odpowiednio do pory roku, temperatury i miejsca w którym ćwiczysz. Jeżeli już masz strój i odpowiednie buty możesz iść na trening. Przed samym bieganiem musisz się jednak rozgrzać. Pamiętaj, rozgrzewka jest nieodłącznym elementem każdego treningu i jest obowiązkowa! Kilka minut rozciągania i dynamicznych ćwiczeń pozwoli rozgrzać się twoim mięśniom na tyle, że przy dużym wysiłku tobie nie stanie się krzywda. 

 

Wyznacz sobie cel, który chcesz podczas biegania osiągnąć. Zacznij od czegoś prostego, np. przebiegnięcia 2 km. Nie jest to półmaraton, ale na początek odpowiedni. Wraz z postępem twoich treningów możesz, a nawet musisz liczbę kilometrów zwiększać, tak by sukcesywnie polepszać swoje wyniki. 

 

Po każdym treningu biegowym tak jak na początku porozciągaj się kilka minut i daj odpocząć organizmowi. Nie zapominaj o tym, że najważniejsza jest systematyczność i tylko dzięki niej osiągniesz wymarzony efekt. 

 

ZOBACZ TEŻ: W Warszawie powstało niezwykłe miejsce dla miłośników sportu!

Reklama

Polecane wideo

Skomentuj

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama

Najnowsze artykuły

Reklama
Reklama
×
Zarejestruj się w Klubie VIP JOY
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata JOY,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!