Reklama

#HAPPYLIFE

17.10.2016

W skrócie: co jeść, by zachować szczupłą sylwetkę

W skrócie: co jeść, by zachować szczupłą sylwetkę Fot. Istockphoto

Węglowodany i tłuszcze – składniki pożywienia, które obarczamy za tycie. Czy można z nich na stałe zrezygnować, by poprawić sylwetkę?

Daniela Małkowska

Reklama

Do prawidłowego funkcjonowania organizmu potrzebne są wszystkie składniki odżywcze. Także węglowodany i tłuszcze. Ważne jest zachowanie w diecie odpowiednich proporcji, by mieć pewność, że odżywiamy się dietetycznie, a jednocześnie zdrowo. Zobacz, co jeść, by zachować zdrową i ładną sylwetkę.

Owoce

Doskonałe źródło witamin, minerałów i substancji odżywczych. Wielką zaletą owoców jest to, że szybko zapewniają uczucie sytości. Największy wybór jest latem, ale i teraz nie można narzekać na ich brak. Jabłka, gruszki, śliwki to najwspanialsze smaki jesieni. Uwaga! Nie można przesadzić z wielkością porcji, bowiem owoce zawierają spore ilości cukrów prostych.

Warzywa

W zasadzie można je jeść bez ograniczeń. Najlepiej na surowo. Ugotowana marchewka od razu ma dużo wyższy indeks glikemiczny. Im produkt bardziej rozgotowany i rozdrobniony, tym wyższy indeks glikemiczny (marchew surowa IG=30, ugotowana na półtwardo – 47, długo gotowana – 85). Warzywa zawierają dużo witamin, pektyn, składników mineralnych i błonnika. Doskonała na jesienne dni jest zupa. Rozgrzewa i dostarcza wszelkich składników odżywczych.

Nabiał

Produkty nabiałowe zawierają duże ilości białka. Szybko zaspokoją głód. Idealne jako przekąska między posiłkami. Jogurt naturalny czy twarożek sprawią, że na długo pozbędziemy się uczucia głodu. Organizm musi długo spalać biało. Jeśli do jogurtu dodamy trochę owoców lub muesli (bezcukrowe), to zagwarantujemy sobie pełnowartościowy posiłek.

Baton muesli

Niezastąpiony dla osób aktywnych ruchowo. Zawarte w nim węglowodany to szybki zastrzyk energii. Nie musimy też unikać czekolady, bowiem jest to nieocenione źródło magnezu, który wspomaga pracę zarówno mięśni, jak i mózgu. Wystarczy zjeść kilka kostek, a od razu poczujemy też przypływ energii.

Wafle ryżowe, chlebki typu „tektura”

Są niskokaloryczne. Są świetne jako zwykła przekąska, można nimi zastąpić tradycyjne pieczywo.

 

ZOBACZ: Co jeść w czasie ćwiczeń

Reklama

Polecane wideo

W skrócie: co jeść, by zachować szczupłą sylwetkę

Białko to skarbnica wapnia, magnezu...

1/5

Białko to skarbnica wapnia, magnezu, żelaza i potasu. Fot. Istockphoto
Skomentuj

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama

Najnowsze artykuły

Reklama
Reklama
×
Zarejestruj się w Klubie VIP JOY
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata JOY,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!