Reklama

#HAPPYLIFE

23.09.2016

Jesteś na diecie, a nie możesz schudnąć. Sprawdź, jakie błędy popełniasz

Jesteś na diecie, a nie możesz schudnąć. Sprawdź, jakie błędy popełniasz Fot. Istockphoto

Przetestowałaś każdą dietę. Na początku dawały efekty, teraz waga stoi w miejscu. Spróbuj rozszyfrować ten problem.

AM

Reklama

Problemy z utratą zbędnych kilogramów ma wiele z nas, chociaż to właśnie kobiety zwracają uwagę na to, co jedzą. Ograniczamy spożywanie tłuszczu, pilnujemy liczby przyjmowanych kalorii. I chociaż tak bardzo się staramy, często waga stoi w miejscu. Nasuwa się więc pytanie, dlaczego? Jaka jest przyczyna? Jeśli ją ustalimy, problem z niechcianymi kilogramami z pewnością uda się rozwiązać. Wystarczy wpaść na właściwy trop.

Masz za mało ruchu

Do pracy jeździsz autobusem, a przystanek masz zaledwie 300 m od domu. Potem niemal nie odchodzisz od biurka. Po południu, gdy wracasz do domu, zjadasz obiad i zasiadasz na kanapie, by odpocząć. W tej sytuacji nigdy nie uda ci się schudnąć. Zdecyduj się na jakąkolwiek formę ruchu, chociażby wyjdź na spacer lub zrób kilka brzuszków. Jestem pewna, że efekty zobaczysz bardzo szybko.

Jedzenie lekarstwem na wszystko

Jeśli nie potrafisz od razu rozwiązać problemu, to on zostaje ci w głowie i zatruwa myśli. Nie masz pomysłu na wyjście z tej sytuacji, więc chcesz jakoś wynagrodzić sobie ten stan. Sięgasz najczęściej po coś słodkiego. Po godzinie, kiedy spadnie w organizmie poziom cukru, znów odczuwasz głód i znów sięgasz po coś do przekąszenia. Po miesiącu efekty są już widoczne. Od teraz pocieszaj się inaczej. Poczytaj ciekawą książkę, spotkaj się z koleżanką i idźcie razem na fitness.

Zażywasz leki

Niektóre tabletki zawierają hormony, np. antykoncepcyjne, które mogą być przyczyną przyrostu wagi. Możesz wtedy odczuwać dużo większą ochotę na jedzenie albo mogą zatrzymywać wodę w organizmie. Sterydy niekiedy powodują magazynowanie tłuszczu, głównie na twarzy, w okolicach talii i ramion. Jeśli masz tego typu problemy, zgłoś je lekarzowi. Może wystarczy przepisać ci inny lek.

Tyjesz, choć cały czas jesteś na diecie

Po zakończeniu restrykcyjnej diety przyrost wagi następuje znacznie szybciej, niżby to wynikało z ilości pochłoniętych kalorii. Czyli efekt jo-jo dopada każdą osobę, która nadmiernie eksploatuje organizm dietami. Organizm bowiem zabezpiecza się na chude dni i zwalnia metabolizm. Z każdą następną dietą chudniesz wolniej, a przecież nie o to chodzi. Lepiej zdecyduj się na zdrową niskokaloryczną, ale zdrową dietę i staraj się jej trzymać przez długi czas. Jeśli raz na jakiś czas zdarzy ci się zgrzeszyć, nie przejmuj się tym, tylko od następnego posiłku wróć do swoich zasad żywieniowych. I zacznij zapisywać w zeszycie, co zjadłaś. Szybko zorientujesz się, co ewentualnie mogłabyś wyeliminować z codziennej diety.

Od teraz więc zacznij:

– jadać tylko przy stole, najpierw postaraj się wyrzucić z głowy wszystkie złe myśli
– zacznij jeść na mniejszych talerzach: na nich mieści się mniej jedzenia, a porcje wydają się dużo większe
– nie włączaj telewizora na czas posiłku i nie czytaj książki. Masz się delektować jedzeniem. Przeżuwaj długo każdy kęs
– staraj się jeść o stałych porach.

 

ZOBACZ: Poznaj produkty, które rozgrzeją cię nawet w najbardziej chłodne dni

Reklama

Polecane wideo

Skomentuj

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama

Najnowsze artykuły

Reklama
Reklama
×
Zarejestruj się w Klubie VIP JOY
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata JOY,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!