Reklama

#HAPPYLIFE

17.04.2016

Uwaga! Musisz uważać na te owoce, one tuczą!

Uwaga! Musisz uważać na te owoce, one tuczą! foto: Thinkstock.com

Dietetycy ostrzegają, nadmiar owoców w diecie może prowadzić do otyłości. Wiedziałaś o tym?

Aga Szymczak

Reklama

Owoce bez wątpienia są źródłem witamin, ale również cukrów prostych. To właśnie w nich zawarta jest fruktoza. Ponadto mają w sobie również niezbędne dla organizmu, minerały, wodę i błonnik. Są bardzo smaczne, dlatego nic w tym dziwnego, że tak chętnie po nie sięgamy. Niestety czasami może okazać się, że jedząc niektóre z nich dostarczamy do organizmu tyle samo kalorii jak byśmy jedli chipsy czy czekoladę. 

 

Ile owoców powinniśmy jeść dziennie?

Musimy pamiętać o tym, że owoce zawierają cukry proste, dlatego kiedy nagle nasza waga idzie w górę, albo stoi w miejscu może to być spowodowane właśnie przez nie. Dziennie powinniśmy spożywać około 300 gram owoców, podzielonych na 2-3 porcje w przeciągu całego dnia. Zobacz listę najbardziej kalorycznych owoców, które lepiej jeść w małych ilościach.

 

- banany ( 150 kcal)

- winogrona (pół kilograma to około 400 kcal)

- daktyle (100 gram to 280 kcal)

- figi

- awokado

- kokos

Suszone:

- rodzynki (100 gram to 300 kcal)

- gruszki

- ananasy

- mango

 

Dużo mniej kalorii znajduje się w takich owocach jak: śliwki, poziomki, porzeczki, maliny, papaja, melon, arbuz, grejpfrut, cytryna oraz pomarańcza.

Owoce to również soki, o czym często zapominamy. Świeżo wyciskany sok jest jeszcze ok, ale ten z dodatkiem syropu glukozowo-fruktozowego powinien zniknąć z naszej diety. Ponadto jeżeli chcemy zachować formę owoce powinniśmy spożywać jako posiłek, a nie do posiłku. 

 

ZOBACZ TEŻ: 13 "zdrowych" produktów, których lepiej unikać

 

Reklama

Polecane wideo

Skomentuj

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama

Najnowsze artykuły

Reklama
Reklama
×
Zarejestruj się w Klubie VIP JOY
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata JOY,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!