Reklama

#FORINSTALOVERS

11.03.2019

Żargon Instagramowy – co jest czym?

Żargon Instagramowy – co jest czym? Pixabay

Monika Kurek

Reklama

Czytając różne artykuły na temat blogerów, Instagrama oraz social mediów, łatwo zauważyć, że pewne zwroty bardzo często się powtarzają. Możesz je też usłyszeć, choćby i oglądając relację influencerek na Instagramie. Większość jest po angielsku, lecz mimo to, na stałe znalazły miejsce w słownikach wielu osób. Znajomość TYCH słów pomoże Ci podbić Instagram :)

 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Angelika Mucha (@littlemooonster96)

Instagramowe ABC

Nie jest łatwo się w tym wszystkim połapać. Dlatego, przygotowaliśmy dla Ciebie autorski słowniczek pojęć i zwrotów dotyczących naszej ukochanej aplikacji. Zaczynamy! 

 

Feed - wszystko, to co publikujesz na Ig: zdjęcia, opisy etc. W języku angielskim, słowo "feed" oznacza karmić. W języku Instagrama, oznacza treść :)

Kontent = feed czyli treść. 

Swipe up - funkcja, którą konto osiąga dopiero po uzyskaniu 10 tysięcy obserwujących. Wtedy, możesz dodać do swojego Instastories magiczną strzałkę. Dzięki niej, Twoi obserwatorzy przeniosą się na podaną przez Ciebie stronę. To super funkcja, jeśli lubisz dzielić się filmikami czy inspiracjami. 

Direct (z ang. bezpośredni) - skrót określający wiadomości wysyłane w aplikacji. Zarówno od znajomych jak i nieznajomych. Pamiętaj, by co jakiś czas sprawdzać skrzynkę "inne"! Jeśli ktoś mówi, że wysłał Ci "directa" to chodzi o wiadomość. 

Influencer - osoba z dużą ilością obserwatorów, która czerpie jakieś korzyści ze swojego konta na Insta. Profity mogą być rożne. Czasem, są to rzeczy otrzymywane na zasadzie barteru. Działa to następująco: publikujesz post eksponujący daną rzecz a w zamian, otrzymujesz ją za darmo. Czasem, influencer podpisuje umowę z firmą, następnie reklamuję daną rzecz i potem, dostaje za to zapłatę pieniężną.

Lokowanie produktu - post zawierający reklamę danego produktu, za którą właściciel konta otrzymał jakąś korzyść. Instagram coraz częściej upomina się o hasztagowanie takiego postu odpowiednim znacznikiem. Wszystko po to, by nie wprowadzać obserwatorów w błąd (czyli myślenie, że autor dodaje ten produkt, bo po prostu mu się podoba).

Post sponsorowany - tutaj sprawa może wyglądać dwojako. Twoje zdjęcie możesz sponsorować z ramienia Instagrama, czyli po wykupienie funkcji w aplikacji. Druga opcja: współpracujesz z jakąś firmą i ona płaci Ci za publikację danego postu (np; za publikację 3 postów na przestrzeni roku i trzech Instastories na miesiąc). 

Kampania - wiele firm prowadzi kampanie angażujące influencerów do promocji. Przeważnie, otrzymują w zamian dane produkty. Np; książki czy czapki.

Boty - mechanizmy komputerowe zaprogramowane tak, aby dodawać komentarze i lajkować posty na danym koncie. Taką usługę oferuje wiele firm marketingowych, często korzystają z nich również znane osoby. Wszystko po to, aby zapewnić stałą aktywność na koncie (taka aktywność przekłada się na lajki zwrotne oraz większą ilość followersów).

Ghost followers - puste konta stworzone na potrzeby botów. Boty rozdają lajki i komentują, posługując się właśnie takimi kontami. Ostatnio głośno było o usunięciu obserwatorów przez Instagram. Niektórzy influencerzy stracili po 20 tysięcy followersów. To były właśnie takie konta. 

Zasięgi - rzeczywista odpowiedź zwrotna (czyli komentarze, obserwacje, lajki) na Twoją aktywność i posty. Niektórzy mają np; 20 tysięcy obserwatorów ale ich ilość lajków pod postami jest malutka np; w okolicy 100-200. Czyli pomimo dużej liczby followersów, ich zasięg jest niski. Nie są wtedy atrakcyjni dla firm polujących na influencerów do wspólpracy. 

Cięcie zasięgów - co jakiś czas, Instagram tnie zasięgi poprzez zmianę swoich algorytmów (wewnętrznych kodów aplikacji). Co to oznacza? Skutki są różne - Twoim obserwatorom rzadziej wyświetlają się Twoje posty, a dodanie hasztagu wcale nie pozycjonuje zdjęcia po wyszukaniu tego hasztagu. Np; wrzucasz zdjęcie zachodu Słońca, dodajesz #sunset a potem wyszukując #sunset, wcale nie widzisz tam swojego posta. DLACZEGO TAK JEST? Instagram jest przeludniony, zaczął więc stawiać na najciekawsze treści. Jeżeli na Twoim koncie nic się nie dzieje (nikt nie komentuje, nie lajkuje, nie wysyła Ci wiadomości), to Instagram go nie pozycjonuje. 

Zakazane hashtagi - regularnie aktualizacja lista #, których używanie obniża Twój zasięg. Na liście często znajdują się super popularne pozycje jak "#beyonce" czy "#polishboy", warto więc zerknąć od czasu do czasu. Powodem listy jest tagowanie nimi zdjęć zupełnie nie związanych z tematyką. Pod tagiem #Beyonce znajdziesz fotki Katy Perry, śmiesznych kotów czy czajnika do herbaty. Stąd przezorność Instagrama.

Postowanie - dodawanie zdjęć na Instagramie. 

Weryfikacja konta - niebieski ptaszek przy nazwie użytkownika świadczy o weryfikacji konta. Choć, teoretycznie, każdy może złożyć wniosek o weryfikację, tak zdecydowanie nie każdy ją otrzyma. Funkcja służy głównie gigantom takim jak Kylie Jenner czy Moschino. 

 

Mamy nadzieję, że trochę pomogliśmy! :)

 

Zobacz też: Instagram już kocha „shmiling” a Ty?!

Reklama

Polecane wideo

Skomentuj

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama

Najnowsze artykuły

Reklama
Reklama
×
Zarejestruj się w Klubie VIP JOY
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata JOY,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!