Reklama

lifestyle

11.01.2017

Rewolucja - ta nowa dieta kopenhaska jest ZDROWA i równie SKUTECZNA!

Rewolucja - ta nowa dieta kopenhaska jest ZDROWA i równie SKUTECZNA! źródło: Instagram www.instagram.com/food/

W tym roku naprawdę zrobi furorę! Sprawdź, kto może z powodzeniem stosować nową dietę kopenhaską!

Daniela Małkowska

Dieta kopenhaska miała już swoje pięć minut, jednak teraz powraca w nieco innej odsłonie. Jej głównym zadaniem jest przede wszystkim usprawnienie naszej przemiany materii i ułatwienie szybkiego chudnięcia.

Dotychczas występowała głównie jako dieta niskowęglowodanowa i niskokaloryczna, dlatego nie każdy mógł ją stosować, a szczególnie uważać na tą dość restrykcyjną dietę musieli sportowcy, osoby z nadciśnieniem czy problemami żołądkowymi.

 

W tym roku "na salony" powraca nieco zmodyfikowana i zdecydowanie bezpieczniejsza wersja diety kopenhaskiej, która inaczej niż jej poprzedniczka może trwać nawet do 4 tygodni (dotychczas stosować można było dietę kopenhaską maksymalnie 13 dni).

Jedna zasada nie zmienia się natomiast w stosunku do pierwotnej wersji: przechodząc na ten rodzaj diety za każdym razem musimy pamiętać o piciu co najmniej 2 litrów płynów dziennie (i nie chodzi tu wcale o napoje gazowane czy soki z wysoką zawartością cukru) - wody, delikatnej herbaty lub naparów.

 

W stosunku do starej diety kopenhaskiej, jej nowa odmiana zawiera mnóstwo zalet, do których zaliczyć trzeba przede wszystkim o wiele bardziej urozmaicony jadłospis i brak niedoboru składników odżywczych, co w poprzedniej wersji było jednym z największych zagrożeń.

 

Zasadą tej najnowszej modyfikacji jest przede wszystkim: jedz mniej, a częściej! Dlatego też zaleca się nieunikanie żadnych posiłków, lecz wręcz przeciwnie przygotowywanie ich przynajmniej 5 razy dziennie. Ma to zapobiec napadom wilczego głodu i powodować szybszą przemianę materii.

 

Reklama

Polecane wideo

Przykładowy jadłospis przy diecie kopenhaskiej:

Śniadanie:  jogurt naturalny, otręby i morele lub 2 kromki chleba razowego, 2 plastry sera żółtego i jajko na miękko

Obiad: łosoś z ugotowanymi ziemniakami lub risotto z brokułami, 3 łyżki ugotowanego ryżu, fasolka szparagowa

Kolacja: sałata z tuńczykiem i jajkiem lub sałata hawajska lub 2 kromki chleba razowego, 2 plastry sera żółtego, grillowane warzywa

Przekąski w trakcie posiłków: chudy twaróg, owoce (ananasy, żurawina, brzoskwinie), chrupkie pieczywo, suszone owoce, kefir

 

 

ZOBACZ: Oto najgorsze porady żywieniowe, jakie można otrzymać! Nie rób tego nigdy!

Skomentuj
Reklama

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama

Najnowsze artykuły

Reklama
Reklama